Pobočky
Vyhledávání
Zavřít

Trainees na cestách I.

Spojení dovolené a studijních povinností? Zdá se to býti noční můrou, nicméně ...

V minulém článku se Martina zmínila o našich vyletněných změnách na blogu. Dalším tématem jsou naše letní zážitky a výlety ...

Jak název příspěvku napovídá, v mém případě se jednalo o spojení dvou činností - dovolená a studijní povinnost. V rámci školy jsem vyrazila na jednu z největších membránových konferencí na světě EUROMEMBRANE. Tato konference se koná jednou za tři roky a scházejí se na ni vědecké kapacity z celého světa. Princip výběru místa je podobný jako při olympijských hrách. Výběr probíhá dlouho dopředu, cílová destinace je zvolena zejména podle dostupnosti, kvality služeb a celkové připravenosti na pořádání takovéto prestižní akce. Tentokráte byla vybrána Valencie ve Španělsku.

Do Valencie jsme dorazili již v neděli večer. Byl to můj první let, takže představa to byla pro mne opravdu děsivá. Již dlouho dopředu jsem studovala instrukce, co vše můžu a nemůžu vzít na palubu, kolik kilo můžou mít zavazadla atd. Nicméně jsem zjistila, že cestování letadlem není až tak strašné, rozhodně méně než jsem očekávala. Konference začínala až v pondělí k večeru, kdy bylo potřeba se zaregistrovat. Registrace volně přešla v uvítací recepci (welcome reception), kdy člověk korzuje po kongresovém centru, povídá si s přáteli z membránového světa, případně poznává nové kolegy.

Na druhý den se konference rozběhla již na plno. Paralelně v pěti konferenčních místnostech probíhaly přednášky a diskuse na různá témata od 8:30 až do 19:30. Každý účastník dostal informační materiály o jednotlivých přednáškách a sekcích a mohl si vybrat tu, která byla v jeho oboru nebo i mimo obor. Nabídka byla opravdu široká a témata zajímavé. I já jsem vybírala mimo mé pole působnosti, zejména se mi líbily praktické aplikace membránových procesů. Např. využití odpadního materiálu z výroby olivového oleje jako příměsi při výrobě nových keramických membrán, které slouží pro čistění odpadní vody.

Samozřejmě záleželo na mně, jak si svůj čas zorganizuji. Někdo se věnoval konferenci méně, někdo více. Snažila jsem se zorganizovat čas tak, aby to bylo vyvážené. Proto jsem rozhodla, že si některé dny vezmu odpoledne volno.

Mám ráda historii a Valencie je ji plně protkána. Ráda bych vám, milovníkům historie, přinesla pár tipů, která místa ve Valencii navštívit.

Pondělí dopoledne jsem začala prohlídkou města. Podařilo se mi najít organizaci Free Tour Valencia, která pořádá prohlídky v anglickém a španělském jazyce. V tomto případě platíte za prohlídku pouze tehdy, pokud jste byli spokojeni a také si můžete zvolit, jakou částkou přispějete. Zúčastnila jsem se prohlídky základních bodů historického centra, která trvala 2,5 hodiny. Musím říct, že jsem byla velmi spokojená. Průvodkyně mluvila hezkou pomalou angličtinou a vypíchla pouze zajímavosti. A pokud se ptáte, kolik je vhodné přispět, doporučuji rozmezí 10-25 €.

Pokud vám prohlídka města nebude stačit a budete bažit po získání dalších historických informací, navrhuji navštívit muzea. Já jsem navštívila rovnou tři: Muzeum hedvábí (The Valencia Silk Museum), Muzeum keramiky (National Ceramics Museum) a muzeum výtvarného umění (Valencia museum of Fine Arts).

Historicky byla Valencie právě centrem hedvábí a keramiky, jejíž výroba tam přetrvává dodnes. Dokonce dnes je okolí Valencie považováno za jednoho z největších producentů keramiky v Evropě.

Muzeum hedvábí

Toto muzeum spadá do muzeí o menším formátu, což vůbec nevadí, protože to je zcela dostatečné. K prohlídce dostanete audioprůvodce celkem se 14 zastaveními. Audio průvodce vás provede jednotlivými historickými etapami výroby hedvábí ve Valencii, projdete si nádherné sály s ještě krásnějšími výrobky. Opravdu zážitek, který polahodí oku. Na konci vás čeká obchod se suvenýry (zde odevzdáváte audio průvodce). Ve vedlejší místnosti je i stav pro výrobu hedvábí, kde jsou komentované ukázky výroby hedvábí (zažila jsem pouze ve španělstině). Cena této prohlídky je 6 € a pro studenty 4.5 €.

Muzeum keramiky

Muzeum keramiky je jedno z nejznámějších muzeí ve Valencii. Najdete tady průřez všech historických období a vývoje keramiky. Sály jsou opravdu krásně zdobené, nicméně má to jednu nevýhodu. Není zde průvodce ani audio průvodce, což je ohromná škoda. Vystavených exponátů je mnoho a člověk se cítí mírně přehlcen. Rozhodně doporučuji navštívit toto muzeum samostatně. Já jsem navštívila muzeum hedvábí a keramiky v jeden den a bylo toho trochu moc. Nicméně, rozhodně stojí za zhlédnutí. Cena vstupenky: 3 €.

Muzeum výtvarného umění

Opět toto muzeum není příliš velké a provází především 14. - 17. stoletím. Začátek je věnován zejména oltářním obrazům a vyobrazení svatých. Obvykle jsou velmi zdobené, zejména v počátcích éry. Postoupíme-li v historii dopředu, dostaneme se i k jiným umělcům např. Goya a Velázquez. Cena vstupného: 0 €.

Myslím, že se mi podařilo relativně dobře skloubit studijní záležitosti a dovolenou. Vizuální zážitek byl opravdu krásný, naučila jsem se i něco nového a poznala skvělé lidi. Samozřejmě to není vše z půvabné Valencie, ale třeba se mi podaří se ještě jednou tady podívat a navštívit zbylé zajímavosti zdejší oblasti ...

ZPĚT NA PŘEHLED
Vítejte v našem světě

Sídlo firmy NEDCON se nachází v Doetinchemu v Nizozemsku. Náš vlastní výrobní závod je umístěn v Pardubicích v České republice a pobočky NEDCONu naleznete v různých evropských zemích a ve Spojených státech.